czwartek, 15 marca 2012

Żegnaj Michaił

stworzyłeś mnie
na podobieństwo tej
która mogłes pokochać
tam na moskiewskich ulicach
stworzyłeś mnie
na podstawie
swoich złudzeń i kłamstw
żegnaj Michaił
dziś gdy zapisałeś
ostatnią kartkę
swojej miłości
naszej miłości
ja odchodzę

nie zostanę już u Ciebie na noc
nie znajdziesz mnie już
na zamkniętych stronach
swoich sennych marzeń
skończyłeś ostatni rozdział
tej drogi
naszej drogi
i chciałeś uśmiercić mnie
spokojnie odstawić w kąt
i rozpocząć nową powieść
z nową kobietą

lecz tym razem to nie Ty
zapragniesz spalić kolejne strony powieści
nie zdażysz
ja to zrobię
i już żaden szatan
i żadna siła nie przywróci Ci ich
bo nie będzie już innej powieści
z inną kobietą

ani tej nie będzie

Żegnaj Michaił
mój Mistrzu
(nie) Twoja (już) Małgorzata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz